Liman Haberleri

Ordu’da kruvaziyer turizmi başlıyor

Ünye limanından süregelen Ro-Ro seferleri ile internasyonal deniz taşımacılığına oluşturulan Ordu, bu kez kruvaziyer gemileri ağırlamaya hazırlanıyor. İlk sefer 19 aralık 2022 saat 09.00’da gerçekleşecek.

Karadeniz’in en mühim tecim ve gezim merkezi olmak amacıyla son iki senedir süratli bir atılım sergileyen Ordu, deniz turizmi ve taşımacılığında çıtayı yükseltiyor. Eylül ayında Ünye Limanı vasıtasıyla Rusya ile Ro-Ro seferlerinin başlamasıyla beraber internasyonal deniz taşımacılığına süregelen Ordu, bu kez dünya deniz turizminin en mühim alanlarından kabul edilen kruvaziyer turizmine ev sahipliği meydana getirecek.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in emekleri ile rıhtım sayısı arttırılan, derinliği arttırılarak yüksek tonajlı gemilerin girişine elverişli hale getirilerek büyütülen Ünye Limanı, yılda 40 civarında kruvaziyer gemisi ağırlamaya hazırlanıyor. İlk kruvaziyer gemisi 19 Aralık Pazartesi günü sabah saat 09.00’da limana yanaşacak.

Daha ilkin Rusya’nın Soçi kentinden başlayıp Trabzon, Sinop, İstanbul ve Bozcaada’yı kapsayan rotada seyahat gerçekleştiren Astoria Grande adlı kruvaziyer geminin sahibi olan tüm ortaklık yöneticileri ile bir takım görüşmeler gerçekleştiren Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, seyahat rotasına Ordu’nun da eklenmesini sağlamış oldu. 1350 şahıs kapasiteli Astoria Grande adlı cruise geminin bundan sonraki rotası Trabzon, Ordu, Sinop, İstanbul ve Bozcaada şeklinde olacak. “Ordu için bir ilk ve büyük bir adım.”

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Ordu’nun bundan sonrasında deniz taşımacılığı ve deniz turizminde yer alacağını belirtti. Başkan Güler, “Biz Büyükşehir Belediyesi olarak Ordu’yu bir tüm olarak ele alıyoruz. Burada en mühim avantajlarımızdan biri de Ünye Limanı. Ünye Limanına gelecek olan kruvaziyer vapur tüm Ordu’ya gelmiş oluyor. Dolayısıyla siftahı yapacağız ve bu oldukça mühim bir adım. Zira asla düşünülmeyen işleri gündeme alıyoruz. Bu hem gezim hem ekonomimiz hem de kültürümüz açısından oldukça mühim” dedi. “1000’in üstünde yolcu ağırlayacağız.”

Gelecek olan geminin 1000’in üstünde yolcu ile geleceğini vurgulayan Başkan Güler, “1000’in üstünde yolcu ağırlayacağız. Bir kısmını Ünye’de bir kısmını da Fatsa üstünden Altınordu’ya getirerek burada ağırlayacağız. Bu kruvaziyer seferleri bundan sonrasında inşallah devam edecek. Bunu gerçekleştirmek için Ünye Limanının derinliğini artırdık, tesisi geliştirdik. Bununla birlikte da yolcu terminali yaptık. 1000’in üstünde yolcu ağırlayacak yolcu terminalini 25 günde inşa ettik. Ordumuzun güzelliklerini gelen misafirlerimize göstereceğiz” diye konuştu. “Ünye Limanı’ndan sonrasında Altınordu ve Fatsa’da aynı emekleri yapacağız.”

Altınordu ve Fatsa’da da benzer çalışmaların yapılacağını söyleyen Başkan Güler, bayağı bir liman olan Ünye’nin artık bambaşka bir çekim merkezi haline dönüştüğünü belirtti. Başkan Güler sözlerini şu şekilde tamamladı:

“Bundan sonrasında ek olarak Ordu Limanı’nı geliştiriyoruz. Rıhtımı geliştiriyoruz bununla ilgili çalışmalarımız var. Fatsa ile ilgili çalışmalarımız var. Ekonomiyi tüm olarak ele alıyoruz. Ro-Ro seferleri oldukça ses getirdi. Artık tabiri caizse kasa kasa değil tır tır malları yüklüyoruz. Bu da ekonomimize oldukça büyük katkı sunacak. Daha evvelden bayağı bir liman görünümündeyken bir tek çimento ve maden yüklenilen bir yeri bambaşka bir çekim merkezi haline getiriyoruz. Bunu da tarımla turizmle kültürle destekleyerek burayı gezim ve iktisat merkezi olarak geliştiriyoruz.”