Liman Haberleri

Galataport’a 4,5 milyar liralık yatırım

Doğuş Grubu ve Bilgili Tüm ortaklık ortaklığında meydana getirilen Galataport projesinde finansman için imza töreni yapılmış oldu.

Doğuş Grubu CEO’su Hüsnü Akhan, Galataport’a toplam 4,5 milyar liralık yatırım yapacaklarını, projenin 2018’in son çeyreğinde tamamlanmasını hedeflediklerini söylemiş oldu.

Doğuş Grubu ve Bilgili Tüm ortaklık ortaklığında yürütülen Galataport projesinde finansman kredisinin imza töreni yapılmış oldu. Törende konuşan Doğuş Grubu CEO’su Hüsnü Akhan şunları söylemiş oldu: “Ülkemizin potansiyeline inanan bir grup olarak uzun vadeli bir bakış açısıyla projeleri hayata geçiriyoruz. Hususi sektörün canlılığı ve ekonominin kuvvetli potansiyeli benzer biçimde avantajlara odaklanan süratli gelişme ve yatırım sürecimiz bu yıl da devam ediyor. Öncelikli stratejimiz yurt içi ve yurt haricinde kıymet yaratmak.

2018’İN SON ÇEYREĞİNDE TAMAMLANMASI HEDEFLENİYOR

Altı yerli bankanın katılımıyla 1,02 milyar euro finansman sağlandı. Galataport projesinn finansmanı 3,5 yıl anapara ödemesiz toplam 14 yıl vadeli olacak şekilde imzalandı. İstanbul’un zamanı açıdan en mühim noktalarından birinde yer edinen projenin 2018’in son çeyreğinde tamamlanmasını hedeflemekteyiz. Bir liman sahası olmasının yanı sıra yepyeni bir yaşam alanı olması için toplam 4,5 milyar liralık yatırım yapacağız.

9 BİN 500 KİŞİYE İSTİHDAM

Galataport projesi içinde barındırdığı etkinlik alanı ve yatırım ile ülke turizmine de mühim katkılar meydana getirecek. Yılda 3 millyon kruvaziye olmak suretiyle 7 milyon yabancı ziyaretçiyle gezim gelirine 5 milyar liralık turizme katkı sağlamasını bekliyoruz. 20-25 milyon yerli ziyaretçinin Galataport’a gelmesini bekliyoruz.  İnşaat süresince 5 bin kişiye, proje bittiğinde 4 bin 500 kişiye istihdam öngörüyoruz.

Binaların cephelerinde kent siluetini bozacak yapısal değişim olmayacak. Tophane Saat Kulesi ve Nusretiye Camii’nin olduğu bölge zamanı dokuya uygun olarak tekrardan kullanıma sunulacak. 250 yıldan bu yana halkın kullanımına kapalı olan rıhtım halka açılacak.

HONG KONG’DAN 500 MİLYON LİRALIK YABANCI YATIRIM

Hong Kong kökenli Peninsula Hotels ile Karaköy tarafındaki zamanı binalar için bir antak kalma yaptık. Otel projesinde zamanı binalar korunacak ve aslına uygun halde yenilenecek. Peninsula grubu yüzde 50 paydaş olarak otel projesinde yer alacak. Projeye 500 milyon TL tutarında direkt yabancı yatırım söz mevzusu olacak. Bu marke ilk kez Türkiye pazarına girmiş olacak.

Liman tarafında dünyada ilk kez uygulanacak ve zemin altında çalışacak vapur körük sistemi hedeflemekteyiz. Terminal alanına yolcular tünel vasıtasıyla ulaşacak. Geçişlik ve gümrük işlemleri zemin altında çözülecek. Galataport 112 bin metrekarelik planlama alanına, 10 bin metrekarelik rıhtım alanına, 20 bin metrekarelik terminal inşaat alanına haiz. 30 bin metrekarelik alan yeşil alan olacak.”

BİLGİLİ: İSTANBUL’UN SOSYAL YAŞANTISI DEĞİŞECEK

Bilgili Tüm ortaklık Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Bilgili törendeki konuşmasında şu şekilde konuştu: “Doğuş Tüm ortaklık gezim yatırımlarında yiyecek içecek ve eğlence sektöründe en büyüklerden bir tanesi. Galataport İstanbul’un en mühim gayrimenkul projesi. İstanbul’un tüm toplumsal yaşantısını değiştirecek.”

ŞAHENK: TÜRKİYE’NİN EN ÖNEMLİ GAYRİMENKUL PROJESİ

Doğuş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk konuşmasında şunları söylemiş oldu: “Bu projenin Türkiye için oldukca büyük önemi var. Türkiye’ye katacağı kıymet bakımından oldukca mühim. Galataport kim bilir Türkiye’nin en mühim gayrimenkul projesi. Projenin finansmanı altı güzide Türk bankası tarafınca sağlanması bu zamanda oldukca mühim. Finansmanın ölçeği, vadesi bizlerin ve finans sektörünün enerjisini göstermesi bakımından mühim. Bugünkü imza töreni Türk iş alemi olarak nereden nereye geldiğimizi göstermesi açısından bir gurur vesilesidir.

Projenin iki hedefini vurgulamak isterim. İlk olarak 200 senedir İstanbul halkının erişimine kapalı liman sahası kullanıma açılacak. İkinci olarak kruvaziyer turizminde İstanbul hak etmiş olduğu yere yükselecek. Galataport tamamlanma sürecinde ve hayata geçtiğinde yaratacağı binlerce iş olanağına ek olarak 500 milyon TL direkt yabancı yatırıma vesile olacak. “

BANKA MÜDÜRLERİ NE DEDİ?

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın konuşmasında “Elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. İstanbul’a Türkiye’ye güvenen her insana ikimiz de güveniyoruz. Bu şekilde bir projede Ziraat olarak bulunduğumuz için mutluluk yaşıyoruz” dedi.

İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali “Oldukça mühim bir proje. Zamanı doku açısından, gezim açısından mühim bir proje. Ülkenin geleceğine ilişkin en küçük bir kaygımız yok” diye konuştu.

Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın, “En büyük finansör olarak yer almaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Hepimiz Türkiye’nin parlak ve kuvvetli geleceğine yürekten inanıyoruz” ifadelerini kullandı. Finansbank Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, “Muhteşem dönemde bu muhteşem projeyi finanse etmekten gurur duyuyoruz. Bu şekilde bir yerin bir ikincisi yok, oldukca mühim. Toplumsal dokusu itibariyle oldukca inandığımız bir proje. Biz paydaş değiştirdik, bu projeyi onlara da anlattık” dedi.

TSKB Genel Müdürü Suat İnce de “Bu projede yer almaktan onur duyuyoruz. Projenin bulunmuş olduğu bölgeye yapılacak yatırımları hayal edince ayrı bir coşku duydum” diye konuştu.

Güvence Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil şunları kaydetti: “Biz Güvence olarak bu şekilde güzide projede olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Alın teri döken her insana teşekkür ediyoruz. Ülkemizin oldukca mühim yatırımlara ihtiyacı var. Bu toplumsal, kültürel ve zamanı anlamda bir ilki temsil ediyor. Çıkacak eseri tahmin bile edemiyorum. Daha çok projeye ihtiyacımız var, ikimiz de bankalar olarak destek olmaya devam edeceğiz.”

galataporta-4-5-milyar-liralik-yatirim-finansman-icin-imzalar-atildi,9absbemyi0cnp1b0z5rqbw.jpgferit_sahenk_2.jpghüsnü_akhan_1.jpggalataport_1.jpg